اخبار مدرسه

اخبار امروز ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

?خراسان رضوی و ۱۲ استان دیگر در وضعیت قرمز

?سخنگوی وزارت بهداشت:

?بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

?همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

?حاجی بابایی نماینده مجلس و وزیر اسبق آموزش پرورش:

«.. اکثر مسئولین، مدارس غیرانتفاعی دارند.
من کسانی‌که مدرسه‌ی غیرانتفاعی ندارند را زیاد نمی‌شناسم!!…»

 

? حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است

? سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

▫️ وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز کمیسیون تاکید کرد که حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و آموزش و پرورش موظف است خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه کند.

 

جهانگیری:
?آموزش‌وپرورش در شرایط کرونا خیلی قوی عمل کرد
?شبکه شاد که مبتنی بر آموزش‌های مجازی و اینترنت است که خوشبختانه اینترنت آن را نیز رئیس‌جمهور رایگان اعلام کرد.
?مدرسه تلویزیونی و آموزش حضوری دو روش دیگری هستند که خانواده‌ها مخیرند یکی از سه روش را برای فرزندشان انتخاب کنند.

 

?ساعات حضور در شبکه شاد اعلام شد

?مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز(شاد):

▫️ساعت حضور در شبکه شاد در هر روز حدود ۲ تا ۲.۵ ساعت است، به لحاظ مدیریت ترافیک شبکه چهار، بازه زمانی تعریف شده که طبق آن عمل می شود.

▫️ بازه زمانی یک که صبح اجرا می شود برنامه آموزش مجازی متوسطه اولی هاست. بازه زمانی دوم صبح نیز برنامه آموزش مجازی متوسطه دوم است.

▫️ بازه زمانی سوم که ابتدای بعدازظهر اجرا می شود، برنامه آموزش مجازی ابتدایی دوره دوم و بازه زمانی چهارم که عصر اجرا می شود برنامه آموزش مجازی ابتدایی دوره اول است. در مقابل آموزش تلویزیونی متوسطه بعدازظهرها و آموزش تلویزیونی ابتدایی ها صبح پخش می شود.

▫️ عمدتا کلاس های ما ۲۵ دقیقه برای ابتدایی، ۳۰ دقیقه برای متوسطه اول و ۳۵ دقیقه برای متوسطه دوم است.

 

?دانش‌آموزان با علائم عفونت ویروسی مدرسه نروند

?مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

?وضعیت امسال با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است، والدین به هیچ عنوان نباید دانش آموزی را که کوچکترین نشانه عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی دارند، به مدرسه بفرستند.

?والدین با مشاهده نشانه هایی مانند تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، بدن درد و بی حوصلگی از فرستادن دانش آموزان به مدرسه به شدت خودداری کنند.

 

?علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با آنا:

?متاسفانه علی‌رغم اظهارات وزیر آموزش و پرورش در ١۵ شهریور کلاس‌ها، آن هم به شکل حضوری برگزار شد که این مورد انتقاد جدی ما است.
?پس از جلسه کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش تهیه سیم کارت‌های کنترل شده، ارائه اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان و ارائه لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانش‌آموزی که استطاعت مالی ندارند را از رئیس‌جمهور مطالبه کردیم.
?برگزاری کلاس‌های دانشگاه عملاً از ابتدای مهر انجام خواهد شد و دو الی سه هفته دانشجویان به صورت حداکثری در کلاس حاضر خواهند شد پس از آن جلسات درسی به صورت آنلاین پیگیری می‌شود.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن